Lørdagskjappen (22.04.2018)
Tid: 36:40
Gj.sn. HR: 166
Maksimum HR: 179
Målet var som under NorwegianSpring å være under 1min bak etter 10min løping. Får se når resultatene kommer om jeg klarte det, men åpnet hvertfall offensivt. Holdt jevnt tempo med Leif og Ola Marius tom. 3. post, men så sklei jeg ifra. Tapte nesten halvminuttet til 4., men synes jeg egentlig gjennomførte greit, loka litt ved det eldre hogsfeltet der, med skrenten og søkket, men ellers bra. Tar flere poster på rad på en særs sløv og dårlig måte midtveis, og løpet blir kjørt her, men ellers var ikke farten så rå i dag at jeg kunne kjempet om seieren, og det var ikke så overraskende heller, men man håper jo alltid.

1: Tenker at jeg skal løpe rett på i dag, nesten uansett, så løper rett på her også. Klatrer kanskje noen ekstra kanter, men om man er i form tror jeg rett på er fint. Leser av høydepunktet under streken som ikke er på kartet og korrigerer ørlite til venstre, selv om jeg synes det var rart at jeg var såpass langt til høyre basert på tidligere info fra terrenget. Lukter heldigvis lunta og ser posten til høyre for meg. Offensiv, men knakkig start.
2: Tar stien ut. Sti er fart. Korrigerer litt mye venstre ut av stien, men får posten greit. Er nok opp mot 10sek bak på strekket likevel, folk løper fort.
3: Tar litt ekstra høyde i frykt for å komme for lavt, og taper bittelitt på det.
4: Prøver å finne fine traséer rett på. Synes jeg finner mye myr og lyng, men prøver å tenke at det er like tungt overalt. Setter meg litt fast siste halvdel, og tar posten forsiktig, og det er mulig det er dette jeg taper 20+ sek på, ellers er kanskje farten også noget lav.
5: Under skrenten og opp, rolig og fint.
6: Vurderer venstre, vurderer aldri høyre, drar rett på. Synes det går fint, og forventer å se det GULE I GRØNN SKOG veldig tydelig. Det viser seg å ikke være tydelig i det hele tatt, så jeg vet plutselig ikke hvor jeg er. Møter Winblad som kommer mot meg med spørsmålstegn i panna, føler litt på det og drar tilbake mot noe som ser ut som en kolle før jeg skjønner greia. Irriterende.
7: Leser av skrenten på toppen av bakken som nesa, får ikke tak på noe nedover lia og har ræva kurs. Får det til å stemme med en kolle utpå myra før posten, men grøftene stemmer jo ikke, og jeg står litt stille før jeg skjønner greia - igjen. Ser snurten av Winblad og noe som likner en Halden-drakt med greit driv - Magne, ut av posten når jeg er på veg inn.
8: Skimter Rehns- og Halden-draktene borti skævven foran meg og gønner på for å prøve å få posten gratis. Blir litt halvhjerta, men begynner ikke å lese kart likevel, så når jeg kommer over kneika mot posten så har jeg ikke snøring på noenting. Har flaks og tar den på feeling. Helgerud som jeg hadde tatt igjen uten å se han kommer inn fra høyre.
9: Gjør omstart, samler hoder og løper bra. Heldigvis lett post, hvis ikke hadde jeg sikkert bommet på denne også.
10: Får tilbake følelsen i hodet og har bra kontroll på grøfter og skrenter inn mot posten.
11: Treffer en stor kolle etter stien og tenker at jeg er for langt til høyre og korrigerer derfor mot venstre. Det viser seg bare at det er kartet som ikke stemmer overens med logikken, så jeg må nøle litt før jeg ser posten på laaang avstand. #bitter
12: Mister kartkontakt ganske fort og tar meg inn på det gamle hogstfeltet som nå er grønt. Får posten greit, men tiden går fort.
13: Kursen er nervøs så jeg prøver å ta posten på kartlesing istedet, er ikke Thierry så bruker litt tid på det.
14: Følte jeg lå til venstre hele strekker og vinklet høyre inn i posten. GPS'en sier at jeg løp ganske rett på. Flaks at jeg gikk rett på'n.
15: Greit å dra ned på flata, men går litt på halvfart fordi jeg ikke helt tror at jeg gjør det rett. Står på kollen i et par sekunder uten å se posten.
16: Helt OK vegvalg og gjennomføring, dumper ned i myra litt tidlig - taper 20sek.
17: Hadde sett da jeg tok postbeskrivelsen at det var en post som lå "over skrent", så var på ball her og sørget for å ikke komme for lavt. Dro for langt høyre og så noen hustak før jeg dro venstre igjen. Hadde på magisk vis tatt igjen Magne og Gøran, for de kom bak meg inn i posten.
18: Med Magne i ryggen var det lettere å fokusere og jeg følte meg sterk og trygg bortover flata. Kom ut på stien litt tidligere enn planlagt, men til venstre for streken, som var planen. Rett før Magne på posten.
19: Bestemte meg inn i 18. for å dra ut igjen til stien til 19. Burde kanskje holdt stien litt lenger enn jeg gjorde. Merket at Magne forsvant og ventet på at han skulle dukke opp igjen, noe han gjorde rett ved posten - han dro nok en mer rett-på-variant. Stemplet litt før og ga på ut av posten.
20: Synes ryggen så bra ut, så droppet stien pga. usikkerhet ved stuppassering. Litt usikker inn mot posten egentlig, og litt bløt bunn, men var gira på å komme før Magne i mål så ga på litt.
21. Spurte. Gøy å få Magne i ryggen mot slutten og fornøyd med å være først i mål. Hadde vel håpet at han skulle ha bestetid (startet 2min bak meg), men var ikke overrasket da jeg hørte at han var bak.
Vis kommentarer (0)

Lørdagskjappen (22.04.2018) Lørdagskjappen (22.04.2018)