WC gransk mellom (04.05.2019)
Kategori: Competition
Kart/område: Langelandsfjellet
Arrangør: Raumar avd CZ
Distanse: 6.75 km
Tid: 35:47
Gj.sn. HR: 171
Maksimum HR: 182
1: Litt stressa i starten. Prøver å lese mye kart for å roe meg ned. Får tak på vekstgrensene, men ser ikke høydepunktet og har ikke god nok retning. Ser lille-kollen før grønten og søker mot den. Blir likevel noe nølende innover i det grønne som er ganske tett.
2: Peiser ut til stien. Litt usikker på hvor lenge jeg bør følge den. Prøver å ikke bli for passiv, litt usikkerhet i kroppen etter dårlig 1. post, men forlater heldigvis stien tidlig og forlenger posten på eksemplarisk vis. Ikke usikker selv om jeg ikke vet hvor jeg er - deilig og magisk følelse.
3: Grov kurs og blikk etter traséer. Vil ende opp venstre for kollen i den lange myra halvveis. Hadde tenkt til å drite i stiene, men når jeg treffer der jeg gjør så løper jeg sti. Sklir ut på retningen etter myra og bruker en del tid på å ta meg inn. Fin posttagning.
4: Bra kartlesing, løper rolig og taper masse til Magne. Må ta slike poster mer offensivt, gjøre det lett med myr og kolle til venstre for posten istedenfor å tro at det er vanskelig.
5: Fin retning, hopper ned kant, over myra og får hjelpekurvekollen. Over i neste myr ser jeg gulfeltet. Dette stikker imidlertid litt opp fra myrnivået, og jeg blir plutselig litt usikker på om jeg er på kollen nærmere stien. Prøver å se til venstre om jeg ser myr, men det gjør jeg ikke. Dreier nok litt ubevisst mot høyre. Ser aldri høydepunkt og skrent, som jeg burde sett, men antar at jeg er for langt til venstre når jeg hopper ned i myra og ikke ser posten. Får en strafferunde på et snaut minutt.
6: Gønner bra på. Retning er lettere når man gønner.
7: Gønner her også. Grov kurs med fokus på fremdrift. Godt å slippe kontrollen uten å bli usikker. Bestemte meg for at jeg ville krysse den lille bekkedalen tidlig, omtrent der jeg endte opp med å krysse, men ser i ettertid at jeg nok kunne holdt meg på høyresiden bort til slepet. Tar posten kontrollert. Ordentlig Tsjekkisk postplassering, tråkker nesten på flagget før jeg ser den.
8: Er i en grei flyt og beina er OK. Trøkker på over første del av hogstfeltet. Driter i slepet og skal heller duppe lett ned i myra før jeg skal opp på andre siden. Kikker opp det første søkket, og så skal jeg videre for å dra opp etter en nese. Ser ingen neser, men ser kollen lenger bort og tenker av en eller annen grunn at jeg skal opp der jeg løper opp (tror jeg har nesene til venstre for meg). Burde kikket litt lenger til venstre og fått hele bildet, istedenfor å bare kikke gjennom nøkkelhullet. Kommer opp i et søkk med skrent ovenfor, og vil ha posten i det søkket. Finner ikke post og omgivelsene stemmer ikke sånn 100%, så da beiner jeg tilbake til der posten er. En sykt irriterende bom.
9: Gønner bra her også. God kontroll med høydepunktet innenfor ringkanten, skal sneie det til venstre og se posten på nesen nedenfor. Ser ingen post, og står stille et lite øyeblikk uten å skjønne noen ting. Kikker rundt meg, tror kanskje jeg er for langt til høyre, men det stemmer ikke. Tar noen steg lenger ned i bakken før jeg ser posten, trykket ordentlig godt ned mellom noe gammel kvist og ny lyng. Ser på det som grei trening før VM i Tsjekkia.
10: Fin flyt til tross for surringa på 8. og 10. Fine greier.
11: Helt hjernedød utgang fra 10.post. Prøver ved flere anledninger å rette opp uten å få det til. Ender opp med en unødvendig høyresving som koster mye. Har greit trøkk i beina oppover bakken, men finner aldri stien og det går noget tungt i lyngen. Nær ved å gå på en smell inn i posten, men avverger med et nødskriv. Likevel noen sekunder i sekken her også.
12: Deilig post. Jogger og taper 1 sek.
13: Rett på er alltid kortest, og jeg har god kontroll med diffuse detaljer inn i posten. Slår Kasper på strekket - kryss i taket.
14: Bra humør, fin kartlesing, får en 100% bombesikker inngang opp søkk mellom småkoller. Tar det litt rolig siste halvdel av strekket og taper 10sek her. Står INNTIL posten og ser ned på høydepunktet nedenfor uten å se jævelen. Fargeblind?
15: Taper 5 sek til Gaute som iflg. GPS løper svak høyrebue. Det må gjerne Jan forklare for meg hvordan lønner seg.
16: Doven i beina.

I sum et skuffende løp. Beina var bedre enn de pleier å være på vårtestløp, men teknisk er jeg stressa, usikker og udyktig. Taper stort på 5., 8., 11., og 14. Avstanden opp til de andre er til å leve med, så jeg får stole på farten i morgen og gjøre et stabilt godt løp. Det hadde vært digg.
Vis kommentarer (0)

WC gransk mellom (04.05.2019) WC gransk mellom (04.05.2019)