Arquivo digital de mapas de orientação de Torgeir Nørbech
|
Log in
Todos utilizadores
|
Língua:
Português
Česky
Dansk
Deutsch
Eesti
English
Español
Français
Italiano
Magyar
Norsk
Português
Svenska
Türkçe
|
DOMA 3.0.6
Mostrar escolhas de percursos
Esconder escolhas de percursos
|
Mostrar mapa geral
Esconder mapa geral
|
KML
|
Voltar
<< TET Jukolatest (06-06-2015)
|
Kihlemoen (09-06-2015) >>
Taubaneløpet (??!?!!?!) (07-06-2015)
Categoria:
Competition
Mapa/Área:
Taubanekartet
Organisação:
IL Taubanen
País:
Taubanistan
Disciplina:
Taubanelangt
Percurso de estafeta:
Taubaneeta
Resultados
Distância:
4.69 km
Tempo:
27:11
Pulsação média:
106
Pulsação máxima:
106
1: Klarer å brekke av nok ved startpost. Ser hogstfelt og gulflekken i ringkanten.
2: Har ikke retningen i kroppen og knoter for mye, men var uansett interessert i en venstreinngang. Til sammen 20sek bak Anders etter 2min løping, må løpe mer hill sprints eller noe. Det er hvertfall urovekkende.
3: Suboptimal gjennomføring, men slår en stiv Tiltnes med 2 sek likevel.
4: På mystisk vis hele 10sek bak Birger. Grei gjennomføring, mulig jeg burde tatt myra i starten, burde muligens også tatt i mer, men det klarte jeg ikke.
5: Fine greier. Gjør det enkelt.
6: Begynner å få det litt, men har en ganske god følelse. Offensivt og fint.
7: I en god periode, bra flyt. For et par uker siden ville jeg følt at denne posten var vanskelig.
8: Frykt for høydekurver gjør at jeg tar en litt dårlig utgang, men skjønner at det er en høyrepost og kommer meg over på rett side. Fornøyd likevel, men burde vært hardere på retningen.
9: Går offensivt ut av 8., klarer ikke helt å gjennomføre, for tar en kunstpause ved søkkene og skrentene, men etter det blir posten gratis.
10: Øyner en mulighet til å spare to kurver. Gjør en fin bue og sparer nevnte kurver, men taper masse tid. Gjør i tillegg posten vanskeligere. Trenger litt mer punch for å bli gal nok til å klatre to kurver ekstra.
11: Perfekt, dagens beste. Bra selvtillit, ser posten på lang avstand.
12: Trygg og god i hodet. Fint sted å være.
13: Er plutselig offensiv og tar en potensielt unødvendig hjelpekurve tidlig på strekket. Tar av stien for tidlig, men oppdager det raskt. Velger å ikke gå tilbake til opprinnelig plan, men legger meg heller på hogstfeltet. Etter myra går jeg for mye vestover. Blir for mye sikk-sakk i det hele tatt, i tillegg til et mindre godt vegvalg.
14: Nok en gang trygt og godt. Trenger ikke dra nedom myra, men har god kontroll på den.
15: Kjører meg fast i stein og skog før jeg når stien. Det beste er muligens rett-på/slak venstre.
16: Ser skrenten på lang avstand, men av en eller annen grunn får jeg ikke syn på gulkollen før etter hvert. Styrer fint midt mellom.
17: Prøver å finne en rask veg ut til motorcrossbanen, men blir dratt høyre av skog og busker. I et litt defensivt tankesett, føler at løypa er ferdig og vil til mål.
18: Poster på motorcrossbane er gøy.
19: Poster på motorcrossbane er gøy.
M: Målpost er gøy.
Kjempeartig løype! ... kanskje med unntak av slutten, men poster er poster. Følte meg trygg og fin i skogen, men mangler den siste gnisten. Svakt å ikke gå rett på til 10. likevel.
Fornøyd med eget løp. Synes Borger og Anders løper skikkelig bra, for skulle gjerne vunnet med dette løpet, men med noen småfeil er det OK med pall. Nå er jeg klar for Jukola! (og det er vel Anders også). Fossum blir farlige, men håper vi blir beste Bærumslag. Ikke like redd for lagene i Øst.
Mostrar comentários
Esconder comentários
(
2
)
mjw
:
Tiende er smart tatt den, tyder på at det gode sikre jukola-siktet er innstilt
Lier-observer
:
Hvorfor navnet Taubaneløpet
Cementfabrikken Norge ble i årene 1914-17 anlagt på Engersand ved Drammensfjorden.
Produksjonen var på 450.000 fat sement årlig. Råstoffet ble levert fra Gjellebæk Kalkbrud. En 9,3
km lang taubane fra kalkbruddet ned til fabrikken ble bygget i årene 1914 til 1917 og var i bruk
frem til 1928. Taubanen gikk i en rett linje gjennom Kjekstadmarka fra Gjellebekk ved Liertoppen
til Engersand ved Drammensfjorden. Taubanen hadde 98 master og tre spennstasjoner. Hver stasjon
hadde fire lodd som strammet kablene. Banen fraktet 420 kg kalkstein i kurver med 80 meters
avstand, med en hastighet på 8,1 km/t. Taubanens største spenn over Sørumdalen var på 778 m.
Bedriften hadde 150 mann i arbeid, hvorav 40 i steinbruddet. Den hadde en relativt gammeldags
produksjon i sjaktovner, mens konkurrentene var i ferd med å gå over til roterende rørovner. Etter
11 års drift bukket fabrikken under for konkurranse fra bl.a. sementfabrikken i Brevik. Flere steder i
løpsterrenget finnes det fortsatt rester etter taubanen, da i form av loddene som holdt kablene
stramme.
Criar novo comentário
Nome:
Email:
Guardar